.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گیلان نیازمند سرمایه گذاری کلان در صنایع تبدیلی کشاورزی

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم گفت: استان گیلان نیازمند سرمایه گذاری کلان در صنایع تبدیلی، تکمیلی و فرآوری محصولات کشاورزی است.

بهمن محمد یاری در گفتگو با مهر افزود: توسعه بخش کشاورزی با استفاده از اراضی زیر کشت فعلی و نهادههای متوسط کشاورزی نیز امکان ‌پذیر بوده مشروط بر اینکه روشهای تولید، نگهداری، توزیع و مصرف مواد غذایی بر اساس اصول نوین علمی‌ صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه حتی ‌الامکان باید از ضایعات مواد غذایی جلوگیری شود، اظهار داشت: نقش و اهمیت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در راستای نگهداری و فرآوری مناسب و جلوگیری از ضایعات برای توسعه این بخش کاملاً مشهود است.

نماینده مردم تالش، رضوانشهر و ماسال در مجلس هشتم گفت: با وجود امکانات بالقوه فراوان و تولید انواع محصولات کشاورزی در کشور و گیلان به دلیل فقدان صنایع تبدیلی و تکمیلی کافی در بخش کشاورزی و همچنین صنایع بسته ‌بندی و نگهداری مناسب و کافی و یکپارچه و مکانیزه نبودن اراضی کشاورزی و عدم ساخت صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی در مناطق عمده تولید محصولات، مقدار زیادی از این تولیدات در اثر حمل و نقل و نگهداری طولانی و نا مناسب ضایع واز بین می‌ رود.

وی گفت: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی زنجیره بازاریابی در بخش کشاورزی را کامل می‌ کند و همچنین باعث اشتغال فارغ التحصیلان و دست ‌اندرکاران بخشهای مرتبط با کشاورزی می ‌شود و از طرف دیگر کیفیت محصولات کشاورزی و زمینه انتخاب مصرف کننده را گسترش می‌ دهد.

محمد یاری همچنین موانع موجود برای ایجاد و توسعه این صنایع را سرمایه‌ گذاری و ایجاد انگیزه های لازم در این زمینه عنوان کرد و یاد آورشد: دولت باید از یکسو تسهیلات بانکی لازم برای رونق سرمایه‌ گذاری بخش خصوصی در این صنعت قرار دهد و از سوی دیگر نیز کوتاه کردن زمان تشکیل و به بهره ‌برداری رسیدن این طرحها برای ایجاد انگیزه سرمایه ‌گذاران بسیار ضروری است.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.